| PDF - Published Version 3100Kb  | 
Abstract
One
 of the necessary criteria for and company growth and prosperity is new 
product development and recognition to match with customer needed. With 
short product development time, besides will deliver advantage from 
premium price which got also can adapt newest technology at the product 
and can give quicker respond at market request. Therefore with good 
strategy applying hence expected by a new product development can take 
place swiftly and yield new product nicely and succeed in marketing.
Intention of this research is to analyze applying of technological 
strategy of information technology to process of new product development
 and the interfunction coordination to have an in with successfulness of
 new product. Model research developed by pursuant to previous 
researches which have been conducted by Gupta and Wilemon (1988), Ryssel
 Et at (2000), and Xie et al (2000).
Statistical analysis by SEM conducted at data obtained from 100 staff 
and manager from big scale manufacturing business in Central Java that 
conducting new product development process. From result analyze this 
that new product successfulness more influenced by interfunction 
coordination (0.33) compared to a new product development process 
(0.28); and strategy of information technology more have an effect on to
 new product development process (0.68) compared to interfunction 
coordination (0.36).
This research result presents theoretical implication and managerial. As
 for in implication managerial, management can conduct the effort able 
to improve successfulness of new product, passing both factor. 
Limitation of the research and further agenda of research can be made as
 reference of further research reference.
Salah satu kriteria penting bagi perkembangan dan kejayaan perusahaan 
adalah pengembangan dan pengenalan produk baru yang sesuai dengan apa 
yang diinginkan pelanggan. Dengan waktu pengembangan produk yang pendek,
 selain akan mendatanglcan keuntungan dari harga premium yang didapat 
juga dapat mengadaptasikan teknologi terbaru pada produk dan dapat 
memberilcan respon lebih cepat pada permintaan pasar. Oleh karena itu 
dengan penerapan strategi yang baik maka diharapkan pengembangan produk 
baru dapat berlangsung dengan cepat dan menghasilkan produk baru yang 
bagus dan berhasil di pasaran.
Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menganalisis penerapan strategi 
telcnologi infomasi terhadap proses pengembangan produk baru dan 
koordinasi antar fungsi yang akan berpengaruh pada kesuksesan produk 
baru. Model penelitian dikembangkan berdasarkan penelitian sebelumnya 
yang telah dilakukan oleh Gupta dan Wilemon (1988), Ryssel et al (2000),
 dan Xie et al (2000).
Analisis statistik dengan SEM yang dilakukan pada data yang diperoleh 
dari 100 manajer dan staf dari perusahaan manufaktur berskala besar di 
Jawa Tengah yang melakukan proses pengembangan produk baru. Dari hasil 
analisis ini bahwa kesuksesan produk baru lebih dipengaruhi oleh 
koordinasi antar fungsi (0.33) dibanding proses pengembangan produk baru
 (0.28) dan strategi telcnologi informasi lebih berpengaruh terhadap 
proses pengembangan produk baru (0.68) dibanding pada koordinasi antar 
fungsi (0.36).
Akhir penelitian ini disajikan implikasi teoritis dan manajerial. Adapun
 dalam implikasi manajerial, pihak manajemen dapat melakukan usaha-usaha
 yang dapat meningkatican kesulcsesan produk baru, melalui kedua falctor
 tersebut. Keterbatasan penelitian dan agenda penelitian mendatang dapat
 dijadikan referensi bagi penelitian selanjutnya.
No comments:
Post a Comment